Naše vozy

Ferrari 458 Italia

Objem motoru4 499 cm³ Maximální výkon570 koní (420 kW) Max. točivý moment570 Nm Zrychlení 0-100km/h3,3 s Maximální rychlost327 km/h
banner
Ferrari 458 Italia je sportovní automobil firmy Ferrari, který je nástupcem F430. Veřejnosti byl představen na autosalonu ve Frankfurtu 15. září 2009. Automobil pohání zážehový, vidlicový osmiválec uložený podélně před zadní nápravou o objemu 4,5 litru. Motor poskytuje výkon 127 koní na litr objemu, což je zatím rekordní hodnota u atmosféricky plněných motorů. 80 % točivého momentu je k dispozici už při 3 250 ot/min. Motor je, jako první umístěný před zadní nápravou ve voze Ferrari, vybaven přímým vstřikováním paliva.
Standardní převodovkou je 7stupňová dvouspojková převodovka Getrag, podobně jako u modelu California. 458 Italia není dostupný s tradiční manuální převodovkou, proto je čtvrtým modelem Ferrari (první tři jsou Enzo, Challenge Stradale a 430 Scuderia), které nejsou v nabídce s manuální převodovkou. Jde o první hlavní model, který není nabízen s manuální převodovkou.
Zavěšení automobilu obstarávají na přední nápravě dvojitá příčná trojúhelníková ramena a víceprvkové zavěšení na zadní nápravě spolu s E-Diff a F1 Trac systémy regulace prokluzu, které jsou určené k lepšímu ovládání vozu v zatáčkách a zlepšení průběžného zrychlení o 32 % v porovnání s předcházejícími modely. Kompozitní brzdy z uhlíkových vláken a keramiky nesou název Ferrari/Brembo CCM, společně se systémem ABS zkrátily brzdnou dráhu ze 100 km/h na délku 32,5 metru.

Lamborghini Gallardo LP560-4

Objem motoru5 204 cm3 Maximální výkon412kW (560 koní) Max. točivý moment560 Nm Zrychlení 0-100km/h3,7 s Maximální rychlost325 km/h
banner
Lamborghini Gallardo je supersportovní automobil vyráběný automobilkou Lamborghini. Gallardo je dnes nejvyráběnější model automobilky, díky prodeji přes 5000 kusů za první tři roky. Každé auto stojí okolo $ 180 000 až $ 210 000. Pojmenované je po slavném plemeni bojovného býka. Gallardo se představilo na autosalonu v Ženevě roku 2003 jako menší a levnější alternativa k modelu Lamborghini Murciélago. Model s poho
nem všech kol, hliníkovou konstrukcí, hmotností 1430 kg, desetiválcem 4961 cm3 o výkonu 365 kW a maximální rychlostí 309 km/h se měl začít vyrábět ve větších sériích než Murciélago a stát se konkurentem Ferrari 360 Modena. Záměr automobilky se podařil, již v roce 2005 bylo na světě 3000 automobilů této modelové řady. Gallardo se tak stalo nejprodávanějším modelem automobilky Lamborghini, překonalo
Lamborghini Diablo s 2903 prodanými kusy. Následující rok (2006) se italské automobilce podařilo prodat 2086 kusů, Lamborghini tak oslavilo další jubileum, 5000 vozů Gallardo. Pro modelový rok 2006 přišla automobilka s mnoha technickými změnami, výkon motoru byl zvýšen dokonce na 382 kW.

Ford Mustang GT

Objem motoru4 951 cm³ Maximální výkon421 koní (310 kW) Max. točivý moment600 Nm Zrychlení 0-100km/h4,6 s Maximální rychlost280 km/h
banner
Ford Mustang současné generace jednoznačně patří mezi nejlepší sportovní auta všech dob! Dříve vysmívaný svalovec, kterému akorát praskalo tričko na vzedmutém hrudníku, se nyní přeměnil v opravdu schopné sportovní auto evropského střihu. Pořád je to ta pravá americká kára s hřmotným vidlicovým osmiválcem pod falicky předlouhou kapotou, jenže je tu mnohem víc než jen charakterní motor a sexy vzhled. Tohle auto prostě zatraceně dobře jezdí! Za něco málo přes milion korun neexistuje mnoho lepších sporťáků, do kterých byste mohli usednout. Potvrzují to i rekordní prodeje nejen ve světě, ale také u nás. Dovnitř jsem se posadil už mnohokrát, ale pokaždé to na mě dýchne.
Retro kam se podíváš! Páčkové přepínače, velká kolečka na rádiu, charakteristický volant a hlavice řadicí páky nebo dvojice kšiltů palubní desky. Ze všeho nejvíce zbožňuji nápisy na otáčkoměru a tachometru Revolutions per Minute a Ground Speed. Palubní počítač vám pak ukáže o motoru úplně všechno – teplotu oleje, převodovky, hlavy válců a nasávaného vzduchu, dále tlak oleje, podtlak v sání anebo stechiometrický poměr. A ještě dobíjení, samozřejmě. Takové drobné detaily, které ale moc potěší, zvláště v době, kdy vám mnohá sportovní auta sotva ukáží teplotu vody na kontrolce… Motor je prostě skvostný! Velká atmosféra ze staré školy. Při každém
startování se jí nemůžu nabažit. Hlavně zastudena, kdy zatáhnete za ledovou kliku, sklouznete dovnitř, ale nedovřete úplně dveře, aby k vám basy vysokého a nepravidelného volnoběhu lépe pronikly. Škoda, že nemůžete volit klasický klíček, přece jenom probouzet takovou obludu prostě musíte otočením zápěstí! Je to jakýsi rituál. Výkonu má motor tak akorát, aby to nebylo málo, ale ani přehnaně mnoho. Charakter by pak mohl rozdávat v nějaké charitě pro hybridy, elektromobily a downsizované tříválce. V nízkých otáčkách si jen tak lenivě pobublává, ve středních otáčkách se rozezní všemožné chrčení přímo od motoru víc než od výfuků, což se už v dnešní povrchní době moc nenosí, a omezovač v sedmi tisících vám zježí všechny chlupy na zádech!
Nahoru